Geros žieminės padangos

Geros žieminės padangos. Ar žinote, kad žemesnėje nei 7°C temperatūroje gumos molekulės Jūsų vasarinėse padangose palaipsniui kietėja ir užšąla? Tai reiškia, kad padanga negali taip gerai prisitaikyti prie kelio paviršiaus kontūrų, o tai posūkiuose sumažina sukibimo lygį taip stipriai, kad tuo metu, kai stabdote šlapiame – ne užsalusiame – kelyje važiuodami 80 km per valandą greičiu, su vasarinėmis padangomis prireiks apie 40 metrų tam, kad automobilis sustotų, tuo tarpu su žieminėmis padangomis stabdymo kelias yra apie  34 metrai.

Geros žieminės padangos

Geros žieminės padangos

            Įprastinių perkamų automobilio padangų efektyvumas labai skiriasi tiesiog dėl to, kad oras tampa šaltas ir labai stebina, kad tai žino tik maža dalis žmonių. Žinoma, dar didesnis skirtumas yra jaučiamas ant ledo ir sniego, dėl to, kad žieminės padangos rėžia sniegą ir ledą tam, kad būtų pasiekiamas aukštesnis saugumo lygis negu su įprastinėmis padangomis: stabdant ledu padengtame kelyje nuo 50 km/h su vasarinėmis padangomis stabdymo kelias siekia apie 79 metrus, tuo tarpu su žieminėmis padangomis sustosite per 63 metrus.

Naudinga pasidomėti:

Padangos keičiamos pagal sezoną

            Šiauriniuose ar kalnuotuose Europos regionuose, nuo lapkričio iki balandžio mėnesio reikalaujama pasikeisti padangas į žiemines. Padarius avariją su vasarinėmis padangomis, draudimo kompanijos dėl įvykusio eismo įvykio visų pirma kaltintų Jus. Lietuvoje reikalaujama keisti padangas pagal sezonus, išskyrus atvejus, kuomet naudojamos universalios padangos.

            Žinoma, neteisinga būtų išskirti vien tik šio palyginimo: yra daug veiksnių, kurie lemia padangų efektyvumą. Vienas iš jų yra slėgis. Anksčiau gamintojai rekomenduodavo, kad žieminės padangos būtų pripūstos šiek tiek didesniu slėgiu nei jų vasarinis atitikmuo, remiantis tuo, kad žieminės padangos taip stipriai neįšyla dėl šalto oro, tačiau Robin Winter iš Vredestein teigia, jog dabar patariama išlaikyti įprastinį slėgį.

Padangų protektorius ir efektyvumas

            Efektyvumą taip pat lemia protektoriaus gylis. Skirtumas tarp naujos ir dėvėtos, leistinos eksploatuoti, padangos yra netgi didesnis, nei aukščiau minėtame pavyzdyje šlapiame kelyje.

            Padangos „amžius“ gali turėti dar didesnę įtaką. Neskaitant to, kad šiuolaikinės medžiagos yra apie 30% geresnės stabdymo atžvilgiu nei medžiagos, naudotos prieš 25-erius metus, svarbiausia yra, kad laikui bėgant padanga kietėja ir tampa mažiau elastinga, taigi, mažėja ir sukibimas. Akivaizdu, kad reikia keisti padangas ankščiau, nei jos sulaukia 10 metų, nesvarbu, kaip dažnai jos buvo naudojamos. Kaip sužinoti savo padangų „amžių“? Pasinaudokite žemiau nurodytu sąrašu.

            Tai kodėl gi nenaudoti žieminių padangų visus metus? Atsakymas paprastas: aukštesnėje temperatūroje, nesvarbu, sausame ar šlapiame kelyje, jos nėra tokios efektyvios kaip vasarinės padangos: padangų technologijos pažengusios toli, tačiau temperatūros kaita vis dar daro didelę įtaką padangų ilgaamžiškumui ir eksploatacinėms savybėms.

            Taigi, turime vasarines, žiemines ir universaliąsias padangas. Pastarosios yra kompromisas visiems metams, tačiau neatlieka savo funkcijos taip gerai, kaip specialios žieminės ar vasarinės padangos.

            Žieminių padangų gamybai naudojama didesnė natūralios gumos proporcija, su silicio junginiais, kurie išlaiko lankstumą šalto oro sąlygomis. Michelin Alpin asortimente (pagaminta Dundee, Škotija) netgi naudojamas saulėgrąžų aliejus, kad pagerinti sukibimą drėgname kelyje. Žieminėse padangose yra kur kas daugiau įpjovų, padedančių važiuojant per vandenį, ir gilesnis protektorius nei vasarinėse padangose, tačiau šalutinis poveikis yra tas, kad sausame kelyje vairavimas gali atrodyti netikslus; buvo įdėta daug pastangų siekiant, kad įpjovos posūkiuose  „užsirakintų“, kad būtų sumažintas šis poveikis.

            Esant dabartiniams padangų keitimo kaštams, taip pat del daugelio kitų priežasčių geriausia turėti dvejus ratų rinkinius žiemos ir vasaros sezonui. Žiemai rinkitės mažesnio diametro ratlankius ir padangas, nes dažnai vasarines didesnių išmatavimų padangos, brangiau kainuoja nei mažesnio išmatavimo padangų ir ratlankių komplektas.  Taip sutaupysite pinigų skirtų montavimo išlaidoms, išsaugosite savo brangių padangų kordą nuo montavimo pažeidimų, taip pat, dėl mažesnio padangos pločio, pagerinsite automobilio stabdymo bei valdymo savybes . Maždaug 25% Europos automobilistų būtent taip ir daro.

Jeigu Jūs naudojatės automobiliu visus metus, šie argumentai pakeisti padangas, kuomet temperatūra yra žemesnė nei 7°C, yra labai svarbūs.

Kokio senumo yra mano padangos?

            DOT kodas, kurio reikalaujama Amerikos rinkoje, gali nurodyti, kada yra pagamintos padangos.

            Jeigu jis pasibaigia trimis skaičiais, padangos buvo pagamintos devintame dešimtmetyje, jeigu jis baigiasi trimis skaičiais ir trikampiu, pagaminta dešimtame dešimtmetyje, jei tai yra keturiu skaičių kodas, pagaminta po 2000 metų.

            Kode pirmieji du skaičiai yra metų savaitės numeris, toliau seka pagaminimo metai (vienas skaitmuo devintajame ir aštuntajame dešimtmetyje, du skaitmenys vėliau). Taigi, 256 yra 25-oji 1986 metų savaitė, 256 yra 25-oji 1996 metų savaitė, 2506 yra 25-oji 2006 metų savaitė.

            Jeigu DOT kodo nėra, reiškia, kad prekė nebuvo pateikta į JAV rinką arba ji yra senesnė nei 25 metų.

Ką dar padangos man gali „pasakyti“?

            M+S (Mud and Snow) padangos yra purvui ir sniegui; jeigu jų protektorius yra labai stambus, jos skirtos visureigiams, tačiau M+S pažymėtos padangos dažnai naudojamos ir paprastiems automobiliams. Žieminės padangos, kurios pažymėtos snaigės ženklu, yra išlaikusios stabdymo per sniegą standartą.

            Visos nuo 1997 m. liepos mėn. Europoje parduodamos padangos, jei jos neskirtos senesniems nei 1939-ųjų metų automobiliams, turi būti pažymėtos E ženklu (tačiau nėra jokio įstatymo, kurios draustų naudoti E ženklu nepažymėtų padangų Jūsų autobomiliui). Kodas parodo patvirtinimo liudijimo tipą, šalį, kurioje buvo išduotas ( apibrauktas ratu „11“ yra JK), ir Europinius reikalavimus, kuriuos atitinka.

            Geltonas (dažniausiai) taškas ant padangos šono parodo jautriausią padangos vietą – neįmanoma jų pagaminti 100% vienodos formos. Ši vieta turi būti montuojama greta ventilio tam, kad svorių balansas būtų minimaliai reikalingas. Raudonas taškas nurodo aukščiausią vietą (vėlgi, neįmanoma išgauti visiškai apvalių padangų). Jeigu rato krašte yra įduba, ji žymi žemiausią dalį, taigi šios abi dalys turi būti montuojamos greta viena kitos (į tai atsižvelgiama pirmiau nei į geltoną tašką).

            Spindulinės spalvotos juostos protektoriuje nurodo, kad padanga yra linkusi šiek tiek traukti į vieną pusę. Jeigu juosta yra netoli centro, tai bus nežymus traukimas. Jeigu ji labiau išėjusi į išorę, bandykite montuoti šią padangą priešais padangą, kuri turi žymėjimą kitoje pusėje, tuomet jos atsvers viena kitos traukimą. Prisiminkite, kad kai kurios padangos yra kryptinės, todėl negali būti apsukamos.

Ar pavyko susipažinti su informacija, kaip atpažįstamos geros žieminės padangos?